Ondernemers doen er goed aan in deze coronatijd de creativiteit die in je aanwezig is te activeren. Meer en meer gaan we richting een exit, maar we zijn er nog niet, de coronatijd is nog niet voorbij. Door deze crisis kunnen vragen in je hoofd spoken en die veroorzaken kopzorgen: Kan ik mijn bedrijf aanhouden? Op zoek naar een (bij)baantje? Red ik het überhaupt financieel wel? En als ik het al red, hoe ga ik dan verder en wanneer? Gelukkig is er zoiets als het Ondernemersklankbord die ondernemers helpt bij dit soort vragen. Deze vragen blokkeren wel de stroom van energie en creativiteit en is niet bepaald motiverend. Het wekt angstgevoelens op en remt het creatief denkvermogen. Hoe houdt de zzp-er de moed erin?
Deze ‘stilte’ in coronatijd is voor jou misschien wel het moment om na te denken over hoe nu verder. Je kan daarbij gebruik maken van je onderbuikgevoel, je intuïtie. Verder en vooruit, ontwikkelingen en leren, kansen zien, vergroten en uitwerken. Breng een creatief proces op gang, geef jezelf de ruimte en laat ideeën stromen. Ontwikkel jezelf en ontdek de mogelijkheden voor jou en jouw bedrijf.
Juist nu
Juist nu is er ruimte (voor aardig wat zzp-ers) om na te denken over jouw onderneming. Door creativiteit aan te spreken ontdek je wat er ook kan, werk je jouw droom uit of ga je nieuwe wegen bewandelen. Misschien bied je online diensten aan. Of recepten die je normaal in het restaurant maakt, komen smakelijk met een inspirerende vlog op tafel of je bezorgt aan huis. Coaches geven online sessies er werken digitaal samen via Teams en Zoom. Ondernemers zijn vindingrijk en willen er zijn voor de klant. Kijk wat jij kan doen om in de lucht te blijven, zichtbaar te zijn waar jij dat wilt en hoe je dat wilt.
Het is een mooie tijd waarin we ook oude zaken kunnen vernieuwen. Denk aan de website, sociale media of een vernieuwde aanpak voor de communicatie met jouw klanten. Ik kan je daarbij ondersteunen.
Deel je ervaringen en hou contact
Deel jouw ervaringen en ontwikkelingen in een persoonlijk verhaal. Zo hou je actief contact met jouw connecties en klanten. Persoonlijke communicatie spreekt meer aan dan een zakelijke blog. Blijf dus communiceren over wat jou bezig houdt.
Ontwikkel jezelf
Gun jezelf de tijd om aan jezelf te werken. Gebruik die stroom van creativiteit voor ontwikkeling op professioneel niveau of doe juist wat je altijd had willen doen (start met online haaklessen of schilderen). Online is een groot aanbod van opleidingen te vinden.
Ik ben gestart met het ophalen van mijn anatomische kennis. Dit is normaliter een live opleiding, maar is nu online beschikbaar. Deze herhaling van basisstof heb ik nodig voor vervolgopleidingen die ik straks volg voor diverse massages.
Nieuwe klanten
Doordat ondernemers meer ruimte pakken voor het verbeteren van de communicatie heb ik juist nu nieuwe klanten. Ze kloppen bij mij aan voor ondersteuning bij zaken buiten het expertisegebied. Ondernemers zijn doorzetters, werken aan het bedrijf en blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Die ‘stiltetijd’ biedt ruimte en is dan zo gek nog niet. Wie weet krijg jij ook nieuwe klanten door nieuwe ontwikkelingen.
Waarmee kan ik je helpen
Heb je het gevoel vast te lopen in je creatief denkproces en zoek je iemand om daarover door te praten, mee samen te werken of wil je praktische hulp? Ik sta voor je klaar. Het enige wat je nu moet doen is een vrijblijvend kennismakingsgesprek aanvragen. Kijk op mijn site wat ik voor je kan doen en vul het contactformulier in.
Coronatijd zet je aan tot denken in kansen en mogelijkheden zolang je daarvoor open staat.